16 September 2007

:: 5 HARI ::

dah masuk hari kelima puasa. setakat ni alhamdulilah aku berjaya pose untuk kelima-lima hari tu walaupun aku dilanda batuk n selsema yang agak kronik gak la.tapi, tu bukan alasan untuk aku tidak berpuasa walaupun ade jugak tedetik di hati cam tak larat je nak pose. heheh. cobaan... sib baik aku berjaya menepis dah menendang sume godaan2 tersebut. huhu.

hari ni aku sampai opis awal gile. pas sahur tadi aku tak tido dah. terus iron baju, mandi2 n siap2. kul 6.50 aku dah siap. tapi, tetiba je rasa cam awal sangat. so, aku lepak2 jap tggu kul 7.15 baru gerak g opis. bagus tul kuar pepagi ni. jalan pun tak jammed. cepat sket sampai opis. lagipun aku memang dah bertekad bulan pose ni nak cover balik sume rekod kedatangan aku yang makin teruk 2 bulan kebelakangan ni. bayangkan le, bulan julai n ogos aku datang lewat selama 14 hari.. huhu...gile.. dua bulan berturut2. sib baik attendance list tu sampai kat aku dulu. so, aku dengan berbesar hati telah pun menyorokkan attendance list tu di satu tempat selamat. heheh..(tau bos aku ni mampusss aku). sib baik bos aku pun tak tanya. selalunya dia tanya. mgkin dia lupe agaknya. bagus..bagus.. harap2 dia lupe sampai dia pencen. hehe.
sampai opis je terus aku buat keje. tetiba je aku rajen hari ni. aku clearkan sume barang2 atas meja aku tu. malas la aku nak tangguh2. aku ni dah le cepat lupe.. kang abes sume keje tak jalan sebab sikap pelupa aku tu. komputer pun aku tak sentuh. aku kalau pepagi dah on pc, memang tak buat keje le jawabnya. memang berpuaka betul la pc ni. aku rasa dah ade penunggu dia la kat situ. tu yang kalau dha mengadap pc tu cam dah tak nampak org lalu lalang. tapi, takpe.. sempena bulan pose aku, aku cuba la tuk berubah. keje mesti diutamakan. heheh...statement poyo dari aku. tapi, ni pun aku curi2 gak mengupdet blog aku. takpe, kejap je...

alamak, tetiba rasa lapo le pulak..isk..isk..sabo2..pose ni. adeh.. aku tetiba je rasa nak layan lagu kerispatih - tapi bukan aku. lagu ni sangat best dan begitu mendalam maksudnya. dan aku tujukan lagu ni buat seseorang yang pernah aku sayang ketika dulu......

jangan lagi kau sesali keputusanku
ku tak ingin kau semakin kan terluka
tak ingin ku paksakan cinta ini
meski tiada sanggup untuk kau terima
aku memang manusia paling berdosa
khianati rasa demi keinginan semu
lebih baik jangan mencintaiku aku dan semua hatiku
karena takkan pernah kau temui, cinta sejati


berakhirlah sudah semua kisah ini
dan jangan kau tangisi lagi
sekalipun aku takkan pernah mencoba kembali padamu
sejuta kata maaf terasa kan percuma
sebab rasa ku tlah mati untuk menyadarinya
semoga saja kan kau dapati
hati yg tulus mencintaimu
tapi bukan aku

huwaaa....sangat kena lagu ni dengan kisah cinta aku dengan dia.. sedih...sedih.....tapi, takpelah..kalau dah itu takdirnya, aku kena redha.. life must go on. mgkin ade yang lebih baik untuk aku di depan sana. mudah-mudahan...

No comments: