19 September 2007

:: HANA KIMI ::


huhu...aku sudah dilanda demam HANA KIMI. eh, menatang ape hana kimi nieh?? HANA KIMI tu tajuk dorama jepun yang terbaru. setelah menunggu selama sebulan lebih akhirnya berjaya jugak aku tengok citer ni. tapi, finale episode lom tgk. tggu adik aku abes donload dulu. tapi, citer ni memang best la. kelakar boleh tahan. yang penting pelakon2 dia sume cute2.. especially TOMA IKUTA aka Nakastu lam citer ni. tapi, sedihnya toma ni hanyalah second hero je. uwaaa...kenapa yang aku suka sume jadi 2nd hero. masa citer my girl dulu pun aku jatuh cinta kat 2nd hero. isk..isk..isk.. takpelah 2nd hero pun 2nd hero la.. yang penting toma tetap lam hati aku.


Citer HANA KIMI ni based on manga tajuk yang sama. mengisahkan sorang budak pompuan nama MIZUKI ASHIYA yang dok kat amerika menyamar jadi lelaki dan masuk ke sekolah lelaki kat jepun. mizuki ni buat camtu sbb dia rasa bersalah kat sorang mamat yang dok lam sekolah tu. mamat tu nama IZUMI SANO. dulu, mamat ni juara lompat tggi sampai ke peirngkat international la. kiranya si MIZUKI ni admire gile la kat mamat ni. satu hari tu, (kat amerika la kot) masa si IZUMI ni ade game, dia dah selamatkan si MIZUKI ni dari orang jahat. masa tu la si IZUMI ni cedera kat kaki. start dari hari tu, si IZUMI ni dah terus tak main lompat tinggi tu. so, MIZUKI ni pun rasa bersalah la kat IZUMI. sebab tu dia menyamar jadi lelaki dan masuk ke sekolah bebudak lelaki ni. tujuannya cuma satu, nak kembalikan senyuman IZUMI dan nak buat IZUMI kembali jadi atlet lompat tggi.


masa kat sekolah tu macam-macam le yang berlaku. paling kelakar part Nakatsu (TOMA IKUTA) yang ingat diri dia tu gay sebab dah jatuh cinta kat MIZUKI. dia tak tau yang mizuki tu pompuan sebenarnya. heheh. memang lawak gile. so, pada sesape yang lom tengok tu, aku syorkan la korang tengok citer ni. HANA KIMI version JEPUN tau. bukan version Taiwan nye. Taiwan nye version tak best sebab pelakon2 dia tak cute. Jepun nye sume comel2... nak tengok pun rasa syok je... hehehhe. korang mesti jatuh cinta la sama itu TOMA. dan yang best TOMA ni best friend kepada sorang lagi buah hati aku YAMAPI. huhuhu...

No comments: