11 July 2006

:: friends forever ::

"As we go on we remember
All the times we had together
And as our lives change come whatever
We will still be Friends Forever"



sedih. sedihnya hati aku bile dengar lagu ni. teringat zaman-zaman aku kat poli dulu. zaman aku poyo-poyo dulu. rindunye.!!! ni yang wat aku nak mengenang kembali kenangan lama ni. kenangan yang akan sentiasa terpahat dalam kotak ingatan aku. insyallah.



~ antara kenangan terawal aku masa kat poli. masa ni baru sem 1. semangat nak tengok kumpulan in-team wat show. muka pun nampak inesen je masa tu. layan pun lagu nasyid je. ahaks.. gambar sebelah tu aktivti kitaorang masa dok hostel dulu. lepak kat bilik hana n anis. makan roti sambil buat ketupat..hehehhe



 



~ geng 6 jahanam. kroni aku masa sem 1. zura, anis, roy, banggayah, aku n hana.





~ naik sem 2, aku dah tak dok asrama sebab naka dah kena blacklist. maklumlah, budak jahat. mana leh dok asrama. padan muka aku, zura n hana. terpaksalah cari umah sewa. sib baik dapat umah murah. sewa 300 je. kat ocean view resort. dok bertiga je. punyelah tak campur orang. dah la kat kawasan umah tu kitaorang je yang ade. kalau ade orang lain pun, pakcik guard kat situ. tapi, best gak. seolah-olah tempat tu kami yang punye...





~ gambar paling sweet buat aku. gambar ni kitaorang amik olok-olok je. now, zura dah pregnant betul-betul. aku n hana je yang belum. kawin pun tak tau lagi bile.. (gambar ni kitaorang amik sendiri)





~ gambar tengah study + buat assingment





~ sem 4, aku dah tak dok bertiga. dok reramai. 9 orang. ni le muka-muka housemate aku dulu.. dari kiri : aku, fini, suria, hana, sura, ana, ieza, ieda n....alamak, tak ingat la nama dia..sorry. masa ni kitaorang dok celebrate birthday suria. pakwe dia bagi duit beli kfc. now, suria pun dah kawin.





~ sem 4 ni jugak menyaksikan perkenalan aku ngan bawan. siat kat aku, dah last sem baru dapat pakwe. tu ler, dulu bukan main setia lagi ngan chem tu, last habuk pun tarak. rugi je aku setia. kalau tau, baik aku cari pakwe awal-awal. hehehe... bawan ni kengkawan budak umah atas. kitaorang panggil diorang budak tabligh. sebabnya diorang tu nampak cam alim ulama. pada mulanya..rupanya hampeh...sama je...ni la first gambar aku ngan bawan. banyak lagi sebnarnya, tapi, semua bawan dah buang. bongok betul. sampai sekarang aku dendam ngan dia sebab dia buang semua gambar aku tuh.





~ sebelah tu gambar aku ngan amir. aku admire dia dari sem 1 lagi. masa tu aku tak tau nama dia. aku panggil dia alex yoong je sebab muka dia cam alex yoong. terserampak ngan dia masa kat library. n aku selalu sekodeng dia kat library, sebab dia suka lepak kat situ. lasty, dapat gak aku kawan ngan dia. tak dapat jadi pakwe, jadi kawan pun cukup la... orang hensem cam dia, mana pandang aku nih.....



~ ni pulak antara kenangan-kenangan terakhir aku kat poli. DSK nite. malam "Busana Muslimah". Zura dapat gelaran ratu muslimah...hahahha..muslimah abis....





~ ni pulak lecturer feveret aku. huhu.. aku penah jatoh chenta ngan dia nih. sehari tak tengok muka dia, rasa tak lengkap je hidup ni. n bukan aku sorang je yang suka kat dia.. ramai gile admire dia nih. termasuk la hana...orang sabahan. aku penah main msg ngan dia..tapi, dia tak tau aku yang msg dia..hehhehe...best....





~ n finally...BBQ party sebelum kitaorang exam. seronok sangat. tapi, sebelum party tu start, bawan dah spoil mood haku...menci!!!!! tapi, takpelah....yang penting aku dapat gak join diorang..












No comments: