04 January 2006

:: ketam masak cili padi ::

cilok



semalam aku ngan osmet gi melabur duit RM 6 hengget kat tgv mines.. (gi nengok citer baik punya cilok)..mungkin ade orang kate.."ek ele..lambat la lu..orang dah gi nengok lama dah".. erm.. takpelah..aku memang selalu lambat dlm hal-hal cenggini..tak kose aku nak beratur pepanjang ataupun dok depan sekali dalam panggung.. biar lambat asalkan selesa.. tul tak..



aku sebenarnya bukan teruja (excited) sangat pon nak nengok citer tu.. tapi, aku dilanda kebosanan tahap dewataraya..tak tau nak buat apa.. so, sementara ade duit lebih ni, apa salahnya melabur takat 6 hengget tu.. pada mulanya aku ingatkan citer ni sama je cam citer lawak seplastik yang selalu aku nengok tu, tapi ternyata aku silap.. cakap banyak pun tak guna, tapi citer ni memang lawak habis la.. aku rasa ni la filem komedi yang kedua aku tengok yang boleh buat aku gelak sampai abis citer.. sebelum ni aku penah mengalami keadaan yang sedimikian rupa masa nengok cite senario lagi..  walaupun aku tak berapa nak paham mesej yang nak disampaikan (sbbnya aku nengok filem komedi untuk berhibur, bergumbira, bukannya  nak berpikir..) tapi yang pastinya aku rasa citer ni best la.. sape yang belum nengok tu, gi la tengok.. aku rasa citer ni lagi best dari citer buli.. and yang pastinya lepas aku nengok filem ni, aku terus jatoh chenta kat awie..hahahah...percaya tak? jangan ditanya kenapa sbb aku pon tak tau...



sejuk



kalau ade orang tanya aku kat mana tempat paling sejuk dalam dunia ni, konpom aku tak boleh jawab. tapi, kalaua de orang tanya tempat paling sejuk kat putrajaya ni, aku akan jawab opis aku.. kat tempat dimana aku sedang duduk skang nih.. ni bukan sejuk tahap dewa lagi ni, aku pon tak tau nak kategorikan sejuk yang cemana.. diorang ni tak rasa ke sejuk? ke perasaan aku je atau khayalan aku je yang aku tengah sejuk skang ni.. ish..ish..ish.. aku rasa la diorang ni nak tengok ade yang mati kebekuan baru diorang nak slowkan air cond tuh..gile ah..



cuti



cuti raya haji n raya cina ni tak tau nak gi merempat kat mana.. ade sesape tak ajak aku gi beraya umah diorang?? aku sereyes nih... sesape yang rasa simpati tu boleh la ajak aku balik kampung diorang..sian kat aku..camnih ropanya jadik orang terbuang ekh.. nak wat camno.. takdir hidup aku..huhu...



hmmm..cukup smpai sini dulu... oh, ya!! sebelum aku terlupa.. tajuk kat atas tu tadek kena mengena ngan entry aku kali ni.. saje je boh tajuk macam tuh sbb aku ngah lapar tadi.. terbayang pulak lauk ketam...yummy..yummy...












No comments: