05 January 2006

:: what u give u get back ::

tu kate kumpulan scorpion.. tapi aku lak lebih suka guna ayat nih "tuhan balas cash je skang nih". bunyinya lain tapi kalau direnung, ditenung, difahami ianya memberi maksud yang sama. maknanya apa saja yang kita buat pasti mendapat balasan satu hari nanti. tak kira buat baik atau buat jahat. cuma lambat ngan cepat je balasan yang akan kita terima..



teringat satu kisah masa aku ngan member aku pegi sure heboh kat shah alam. nak dijadikan cerita, tangah dok bersuka ria ngan ramai gilers manusia kat situ, beg member aku ni kena copet. dalam beg tu ade la duit tapi tak banyak ngan henset berharga RM 700 ++.. sebelum tu, member aku ade citer kat aku.. beg FCUK dia yang kena copet tu, bukan dia beli.. tapi dia amik kat kedai majalah tempat dia keje. beg tu dapat percuma kalau beli majalah. tapi tak ingat pulak majalah ape..  member aku ni pulak bengang ngan bos tempat keje dia. so, dia pun mengambil keputusan untuk mengambil majalah tu tanpa membayarnya.. harga majalah tu lebih kurang 10 hengget kot.. see....dia amik barang tanpa izin yang harganya 10 inggit je, then barang dia yang harga 700 ++ pulak kena amik..nak kata ape.."what u give u get back la.." tapi, takpe..tu mungkin jadi pengajaran kat dia..



satu lagi kisah, baru je berlaku tengahari tadi. aku ngan opis mate pegi lunch kat tempat biasa. kat ctu boleh pulak baju yang opis mate aku pakai hari ni same gilers ngan sorang makcik yang tengah beli air.. hahahah..menggelupur la kawan aku tu dibuatnya.. malu!!.. alkisahnya, beberapa bulan lepas dia penah ketawakan dua orang yang memakai baju yang sama...see...



tapi, tadi aku dah gelakkan member aku sbb baju dia sama ngan makcik tu? so?? hahhah.. tggu je la hari aku akan sampai...



sebenarnya banyak lagi contoh aku nak bagi.. tapi, malas nak taip daa.. hari dah petang, time to balik umah...so, untuk peringatan korang dan jugak aku lebih-lebih lagi, think before u do something.. especially benda yang tak elok la.. sebabnya kita pasti akan menerima balasan suatu hari nanti.. aku?? aku pun sedang menanti balasan untuk apa yang penah aku lakukan kat orang lain...




No comments: