08 June 2008

:: p.e.n.a.n.t.i.a.n ::



betul la orang cakap. penantian itu satu penyeksaan. lebih-lebih kalau sesuatu yang dinantikan tu melibatkan perasaan atau masa depan. macam aku, aku akui..aku agak sukar bila berdepan dengan situasi macam ni. mula la rasa serba tak kena. buat itu tak kena, buat ini tak kena. cam ade sesuatu yang belum disempurnakan. jarum jam pulak dirasakan terlalu lambat bergerak. mrasa cam nak amek jam tu, pastu pusingkan punat kat belakang tu. tapi, for what. jarum jam tu cepat pun, masanya tetap sama.

aku pulak bukan jenis orang yang penyabar. aku jenis tak boleh tunggu. kalau boleh aku nak selesaikan satu2 perkara tu dengan segera. walaupun aku tau bukan sume perkara boleh disetelkan dengan segera. mende2 masa depan ni kena fikir secara mendalam. kena amek masa tuk berfikir. tah la... aku ni memang tak sabar. mungkin sebab tu jugak la aku banyak wat silap. aku selalu terburu-buru buat keputusan. akhirnya, aku menyesal. sebab tu la sekarang ni aku cuba belajar tuk sabar. sesungguhnya sabar itu separuh dari iman.

aku tak nak jadi macam dalam gambar tu. penantian yang tiada kesudahan.

(lamanya nak tunggu hari jumaat)

No comments: