12 September 2007

:: ramadhan ::

yahuu...dah masuk bulan pose. aku ske..aku ske.. hehehhe. tak lama lagi boleh la pasang lagu raya. lama aku dok tggu bile le boleh pasang lagu raya ni. asik2 dengo lagu omputih je bosan gak. dapat lagu raya ni syahdu sket.

macam biasa, masuk je bulan pose, aku mesti wat azam baru. tahun ni azam aku nak g semayang terawih, nak perbaiki diri (ayat koman), nak jimat time2 bulan pose ni, then lepas raya nak start jogging. huhu..aku nak amalkan kehidupan yang sihat pasni. kasut jogging dah beli 2 bulan lepas. konon-konon semangat nak joging la. tapi, sampai la ni tak jogging2 lagi. elok je kasut tu lam kotak lagi. eh...tapi, cam dah lupe la aku letak kasut kat mane.. kat mane ek? erm...takpelah.. balik kang g cari.

alamak...tetiba rasa lapo lak...adeh sabo je la.. pagi td aku takde selera nak bersahur selepas kejadian yang berlaku malam semalam. kejadian ape tu? rasie. tu rasie hidup aku. heheh. tido lewat kat 3 semalam. pastu bile bangun je pagi mamai n takde selera. ade le aku jamah 2,3 suap bubur ayam tu. pastu wat air kopi pegaga. huh, patutlah rasa semacam je. dah le malam tadi tak makan. tak tau le larat ke tak hari pertama ni. dengan keadaan aku tak sihat ni. batuk dah seminggu. tekak la rasa perit je. nasib..nasib...takpelah, mungkin dugaan bulan pose....

citer pasal dugaan ni, sejak akhir2 ni teruk pulak aku diduga. macam-macam masalah. ade masalah yang aku cari sendiri. tapi, takpelah.. aku redha..pasrah... takde ape pun nak dikesalkan. hidup ni kalau banyak sangat penyesalan memang tak boleh maju ke depan. so, aku kena fokus. kena pandang ke depan je. no turning back. yang dah berlalu kat belakang tu biarlah ia berlalu. mgkin ia akan jadi satu kenangan terindah dalam hidup aku. lagipun kita belajar melalui pengalaman. bak kate kumpulan spring toing..toing... "pengalaman telah mendewasakan..mematangkan pikiran...pahit getir yang pernah dilalui guruku sejati".. kate kumpulan dewa pulak "hadapi dengan senyuman...semua yang terjadi biar terjadi..hadapi dengan tenang jiwa"..semua..kan baik-baik saja

ye, sume akan baik-baik saja. so, aku tak perlu risau. lalui la hidup ini dengan penuh gembira. sebab kita hanya mempunyai sekali je peluang dalam hidup ni. lain lah kalau berlaku keajaiban cam lam citer jepun proposal daisakusen tu. sebut je hallelujah chance.. pastu leh kembali ke zaman silam.. huhu..best gile... tapi, tuhan dah kate.. demi masa...sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. so, tergolongkah aku dalam golongan orang2 yang rugi?? erm.. sikit2 tu ade kot... biasalah aku kan manusia biasa. ade ke manusia biasa yang tak buat dosa??

so, kepada sesiapa yang suka judge orang tak tentu pasal, n jatuhkan hukuman cam dia lak tuhan tu, insaf2 la yer... kita tak tau nasib kita di akhirat kelak. sempena bulan ramadhan ni, amek la kesempatan untuk ubah diri kepada kebaikan. (peringatan tuk aku jugak). anyway, selamat berpuasa untuk kawan-kawan sume. semoga kita semua sentiasa di bawah keberkatan dan pelindungannya. ameer.. eh, silap... amin...hihihi

renung-renungkan dan selamat beramal.

No comments: