31 July 2007

:: aku benci makcik inai spa tu ::

sabtu lepas aku kengkonon nak memanjakan diri. maklumlah, kate tak balik kampung so aku nak la isi hujung minggu aku dengan mende berfaedah. kononnya. lagipun ni le masa nak memanjakan diri. kalau tak bila lagi kan.

so, aku pun pegi le mengahabiskan duit gaji baru aku dengan wat manicure, buat rambut n buat facial. wat rambut n manicure tu kira ok la. ni aku nak citer pasal aku buat facial. kat area umah aku tu memang banyak tempat wat facial. tapi cina punyalah. cuma ade la satu spa orang melayu kita ni. aku pun dengan niat hati nak tolong orang melayu la konon, g la spa tu. facial biasa je RM 45 hengget. kalau ade laser bagai RM 75. huh, mahai tul. aku wat kat kampung 30 hengget. erm..nak kate ape..kampung lain ek..

harga tu sebenarnya tak kisah sangat la. sebulan sekali je kan wat facial. buakn selalu. tapi, dia nyer servis, mak oi...cam haram jadah. buat cam nak tak nak je.. main tenyeh je muka aku ngan pape tah. pastu time nak buang whitehead, blackhead tu dia guna cara lama. bukan yang pakai karen tu. punyalah sakit. dia korek2 muka aku sampai aku rasa nak terajang je muka makcik tu. pastu ade satu bintik kat muka aku yang mmg dari lahir mende tu ade pun dia seboleh-boleh nak korek jugak. memandangkan mata aku ditutup, maka aku tak nampak le ape yang dibuat oleh makcik tu. cuma leh rasa je kesakitan dimana-mana. huh, memang cibai tul. pastu nak borak ngan aku asik nak citer pasal anak dia. anak dia belajar overseas la..itu la ini la..hee..plz la.. kalau anak ko presiden amerika pun, aku tak hingin tau.

dekat sejam setengah aku menderita kesakitan kat situ. balik2 je tengok muka aku merah. pastu siap ade parut baik punya betul2 kat hidung aku. muka aku pun rasa lagi teruk adalah. tah hape punya brand kosmetik dia pakai. dari paris konon!! kalau servis tak bagus tak guna jugak.

pastu balik siap pesan kat aku soh datang lagi. wat rambut ke, spa ke.. heee..tak hingin aku!! cukuplah sekali tu je aku pegi situ. sumpah aku takkan pegi lagi.. korang yang baca blog aku ni pun aku tak nasihatkan jangan pagi. unless korang memang tahan kesakitan la. aku memang stok tak tahan nye. kedai tu kat area seri kembangan, dekat2 jusco equine tu. nama tempat tu INAI PURI SPA.

No comments: