30 November 2006

:: edisi banyak cerita ::

entry lama

tadi aku takde keje, aku baca balik entry² aku yang lama-lama. best pulak rasanya. hehehe. syok sendiri aku ni. rupa-rupanya dulu aku seorang yang rajin updet blog aku. sebabnya aku rasa dalam sebulan tu boleh dikatakan tiap-tiap hari ade entry. cuma dua tiga bulan kebelakangan ni je aku malas nak updet blog. just baca blog kawan-kawan je. ye la, asik-asik nak cerita pasal aku je, kang ade pulak yang muntah darah. sekali sekala nak jugak tau life kawan-kawan. sekarang ni pun, aku tengok ramai kawan-kawan yang dah mula create blog. bagus. boleh nanti share-share cerita kan. well, sharing is caring kan. hehe.

rumah baru??

ape aku nak cerita ni ek? ermm...aku sekarang ni dah pindah rumah. isk, macam orang nomad pulak aku ni. tahun ni je berapa kali pindah. dari persint 9 ke presint 11. pastu dari presint 11 ke seri kembangan. isk, makin lama makin jauh pulak. orang lain, makin lama makin dekat ngan tempat keje. aku je yang terbalik. nak buat macam mana, banyak faktor menyebabkan aku kena pindah. tapi, takpe.. umah yang aku duduk sekarang ni selesa. double storey 4 bilik. sewa pun tak mahal cam umah flat hijo yang kecik dan dipenuhi dengan pendatang asing tuh..(last aku tanya sewa umah kat situ RM 700, tingkat 12 pulak tu!!) umah aku sewa sekarang ni 400 je. dekat ngan jusco, pasar borong (macam ler aku pegi pasar). nak cari tempat makan pun senang. gi keje pun bukannya jauh sangat. kalau tak jammed kat traffic light tu, 15 minit dah sampai opis. pendek kata memang puas hati la. cuma, kalau hawa jadi gi sambung belajar, nampaknya tinggallah aku sensorang kat umah tu. terpaksalah aku kawin cepat-cepat. hehe.. gatalnya aku. takpun, aku ajak je family aku dok ngan aku sekali. pastu biar bapak aku bayarkan sewa umah. muahahahha... bagusnya idea aku ni..

untung ke?

teringat kata-kata sorang pegawai masa aku gi bengkel kat pd hari tu. dia kata budak-budak zaman sekarang ni untung. dah keje pun mak bapak still tanggung lagi. ade yang lagi teruk, dah kawin pun mak bapak hulur duit lagi. siap belikan kereta. takpun bayarkan duit muka kereta. masa dia cakap tu, tetiba je aku terasa. hihi.. maklumlah, aku pun dikategorikan dalam golongan budak-budak yang untung tu. mana taknya, duit keta bapak aku bayar, minyak keta pun dia jugak. keta rosak pun duit dia jugak. aku cuma tau swipe je kedit kad tu. hihihi.. pastu, masa nak pindah umah hari tu, duit deposit dia bayar. nak beli katil, pinjam duit mak aku (tapi, ni kena bayo balik. mak aku kudukut. so, ape yang aku buat ngan duit aku tu? just bayo sewa umah ngan bil tepon je. pastu gi enjoy. tu pun aku still rasa tak cukup. kadang-kadang aku terpikir jugak, duit aku tu memang tak cukup ke atau tak berkat? maklumlah, dok opis pun bukan buat aku wat keje. mengahbiskan harta kerajaan je adalah. tu la pasal agaknya duit gaji aku tak berkat. takpelah, nanti nak masuk tahun baru, aku nak buat azam takmo lagi gunakan harta kerajaan untuk kepentingan peribadi? hahahahha...boleh ke??

tahun baru??

cerita pasal tahun baru pulak, nampaknya ade sebulan je lagi nak melangkah ke tahun 2007. amacam? dah ade azam baru tak? ke azam tahun ni lom tertunai?? hihihi. aku le tu. azam aku untuk tahun depan lom pk lagi. nantilah, malam tunggu malam new year tu baru aku pk. hehehhe...

No comments: