02 July 2006

:: damai yang hilang ::

Sepi yang mencengkam saban waktu
Membawa aku ke lembah berduri
Yang aku sendiri tidak pasti
Apakah aku dapat mengharungi

serabut. kepala aku serabut. banyak benda nak kena pikir. masalah itu, masalah ini. tak tau la bila semua ni boleh settle. tu la...takde masalah, nak cari masalah. nah, sekarang ni, hambik ko! bak kata seseorang, berani buat, berani tanggung. tadah je la!!

tadah je?? hmm...memang itu yang aku sedang buat sekarang. malas nak pikir banyak. jalan dah ade, aku pun dah pilih. so, lalu je la. jalan tu bengkang-bengkok ke, berlopak-lopak ke, dah nak runtuh ke, itu yang aku pilih. nak tak nak kenalah teruskan jugak. nak patah balik?? macam tak mungkin je. dah jauh sangat aku berjalan. tak larat aku nak reverse.

biar lah...biar lah masa yang menentukan segalanya. kalau baik, baik lah. kalau tak, anggap je tu semua balasan untuk aku. aku terima je.

Siapakah kan datang
Menyudikan dirinya
Menghulur tangan
Membawa ku naik
Ke daratan yang penuh
Debunga wangi

siapa agaknya? ade ke??

No comments: