26 June 2006

:: kembali ::

kembali bekerja lepas 5 hari bercuti. gigil jugak la aku nak mengadap bos aku. tak tau nak bagi reason ape. dalam hati ni dup dap dup dap je. tapi, aku kontrol je. bukan aku wat salah pun. ala, takat tak datang keje 3 hari. takkan dia nak denda aku lari bogel satu opis kot. paling kuat pun, mesti dia tanya je nape. lagipun sebelum ni rekod aku memang bersih. tahun ni lom penah MC, tak penah lagi emergency. kali ni je, memang tak dapat nak elak. terpaksa.. hehe..relax suzan. relax.

sampai je kat parking aku tengok keta bos aku tadek. sah, orang tua ni lom sampai lagi. huhu, selamat aku. (untuk sementara je). pastu dia sms aku kata masuk lambat sket. alhamdulilah.

then, sampai je kat bilik aku, mak oi. penuh atas meja aku ngan surat. tak tau lah surat drpd bila punya tu. hampeh betul PAR kat tempat aku. dah tau aku takde, pendai-pandai la bukak surat tu. takkan nak soh aku jugak. dah tu, kalau seminggu aku takde, seminggu la surat tu tak bukak!! hangin tul aku. nak marah kang, kata aku gila kuasa, berlagak. so, ape yang aku leh buat, diam sambil memaki-maki di dalam hati. huh, pegi-pagi dah tambah dosa. tak memasal je.

disebabkan aku ni malas nak menunjukkan kuasa aku, maka aku pun meneruskan je la keje aku. nak wat cemana, aku pun kuli batak jugak. nak tak nak, kenalah buat jugak.

bos aku masuk dekat 12 tengahari. sampai je kat opis, 2-3 orang dah dok tunggu dia. tak sempat aku mengadap dia. sibuk sangat. kul 4 baru le aku nak jumpa dia. bos aku tanya aku pegi mana 3 hari ni. dia takut aku kena kidnap..hehehe..sayang jugak bos aku kat aku. lama gak la aku berborak ngan dia, dan bermacam-macam ceritera jugak la yang kuar dari mulut haku ni. cerita betul ke tipu, biarlah rahsia. nak hidup kenalah pandai. kan? kan?

No comments: