21 December 2005

:: kecil @ besar?? ::

situasi pertama



seorang isteri yang baru tau suaminya ada hubungan telah bertanyakan kepada suami tentang hal tersebut...



" abang cakap betul-betul ngan saya, betul ke abanga de hubungan ngan makcik cleaner kat tempat keje abang tuh? " - isteri (sambil bercekak pinggang)



"mana awak tau nih...ni mesti ade owang wat pitnah nih...hinss..memang nak kena nih" - suami



" ala bang... dunia ni kecik..saya nampak abang tengah kuar makan dia tadi" - isteri



situasi kedua



si isteri telah melarikan diri selepas peristiwa itu. then, mak bapak si isteri ni pun soh la si suami ni cari balik anak diorang tuh..



" ni sume ko punye pasal. menantu tak sedar diuntung.. dah ler kawin pree ngan anak aku, pastu ada hati pulak nak berbini dua.. tak sedo diri "<--------- [ayat penyedap cerita] - mak bapak



" bapak ni pon satu la...kat mana saya nak cari dia? dunia ni kan besar " - suami



pokoknya: dunia ni besar ke kecik ar?? apa pendapat korang??



moral disebalik kisah nih: ntah la..aku pon tak tau.. korang pk la sendiri..


No comments: