23 August 2005

:: lagi ::

entry lagi??
suka hati aku la...blog aku kan...

ade orang tanya aku, kenapa aku rajin sangat update blog aku..pastu ade je idea nak taip ape kat blog aku nih... erm, entahlah... aku pun tak tau kenapa aku suka update blog aku nih.. maybe sebab aku bosan takde keje.. ataupun memang dah hobi aku suka menulis atau dalam bahasa komputernya, menaip...

untuk pengetahuan korang, dulu, aku memang rajin menulis.. tiap-tiap tahun buat diari. tapi, sejak diari aku kena baca dek orang yang tak bertauliah, terus aku malas nak wat diari. walaupun dalam diari tu takde lah ape sangat yang rahsia, tapi...aku tetap tak suka... aku tak suka orang lain sentuh barang peribadi aku atau amik barang aku suka-suka ati...kalau tak silap aku, start tahun ni la aku takde diari.. tapi, digantikan pulak dengan blog kat frenster nih...
untuk pengetahuan korang lagi, cita-cita pertama aku dulu nak jadi penulis...hahahaha... poyo nye aku masa tu.. tau tak nape aku penah bercita-cita nak jadi penulis?

sebabnya, aku ni suka berangan dan membaca..punyelah rajin membaca sampaikan buku matematik pakcik aku pun aku baca gak... penah gak aku curi buku kat library masa sekolah rendah.. yer la, masa sekolah dulu kan mana leh pinjam buku banyak-banyak.. ade limit... aku ni pulak, suka sangat membaca sampai rasa tak cukup baca dua buku jer..aku pun tak ingat aku dah pulang ke belum buku tuh.. macam belum jer.. agaknya tu pasal le aku belajo tak pandai...
tapi, heran yer...aku yang dulunya seorang ulat buku, sekarang ni dah jadi seorang yang membiarkan buku-buku berulat...heheh..kenapa ek jadik macam tuh..? bila dah beso nih, makin malas je nak baca buku.. baru je baca 2 muka surat, mata pun dah stim..nak tido jer...tapi, minat membaca tu takde lah hilang macam tu je.. cuma dah kurang sikit kot...

mungkin kesan dari habit aku yang suka membaca tu kot, yang buat kan aku suka nak update blog nih.. ade je benda yang aku nak luahkan..ade je benda yang aku nak postkan.. aku buat blog ni bukan sebab nak menunjuk-nunjuk atau nak poyo-poyo..bak kata ramli sarip "aku menulis bukan kerna nama"...haha...gituler lebih kurangnya..bagi aku blog ni lah tempat aku nak luahkan ape yang aku rasa.. sebabnya aku ni manusia yang mempunyai pelbagai rasa... marah, sedih, geram, sakit hati, gembira, suka n memacam lagi lah...sekurang-kurangnya takdelah aku nak lepaskan perasaan aku kat tempat dan cara yang tak sepatutnya... kan ke elok macam tuh...

tapi, tak sangka pulak ramai jugak yang rajin baca blog aku nih... aku pun heran..tapi, mekasih le buat korang yang sudi nak buang masa korang baca blog aku nih... kalau rajin tu, hantar le komen...heheh...

k la, penat dah merepek nih...erm...lambatnya masa berjalan... boringnyer.... ~~~~~~~~~~~


No comments: