22 August 2005

:: bahagia ::

Mana yang lebih membahagiakan?Hidup bersama dengan orang yang kita cinta atau hidup bersama dengan orang yang mencintai kita?? Erm…entahlah.. aku pun tak tau..

Orang kata kalau nak bahagia carilah orang yang sayang kita lebih dari kita sayangkan dia.. tapi, ye ke dengan cara macam tu kita akan bahagia… camne pulak ek? Dah tentu lah kita tak berapa nak sayang kat dia, so cemana pulak nak bahagia…

Bukan ke sayang tu mesti disertakan dengan keikhlasan, kejujuran, tolak ansur, hormat menghormati, dll… habis tu, kalau sayang dah kurang, ikhlas, jujur, tolak ansur, hormat menghormati pun mestilah kurang jugak kan

Lebih-lebih lagi kita tau yang dia sayang kat kita lebih dari kita sayang kat dia. Kita tau yang dia tak boleh hidup tanpa kita, bukan ke tu semua akan jadikan kita lebih ego, sombong dan pentingkan diri sendiri?

Habis tu macam mana pulak kalau kita hidup dengang orang yang kita cinta, tapi dia tak berapa nak cintakan kita...?

Bahagia ke? Mestilah tak kan mesti kita asik makan hati je ngan perangai dia.. nak tinggalkan sayang, tak tinggalkan sakit hati.

Macam mana pulak kalau semua orang pikir nak cari orang yang sayang kita lebih dari kita sayangkan dia? Kalau semua orang pikir macam tu, apa akan jadi ek?

Hee…pening gak kepala aku memikirkannya… teringat satu pepatah inggeris

“ to love is nothing, to be love is something, to love and be love is everything”

aku pun tak tau betul ke tak pepatah nih, sebab aku pun ingat-ingat lupe.. kalau betul sorry la.. tapi, betul gak kan

bahagianya kalau dapat bersama dengan orang kita cinta dan dia pun cintakan kita…wah, heaven giler….

Isk, apsal la aku nak jiwa-jiwa lak petang nih.. hmm.. ntahlah..

No comments: