secara tiba-tiba
cintaku menjadi sangsi
kasihku menjadi dingin sekali
gusarku acapkali menganggu hati
curiga menjadi persoalan diri
aku semakin sangsi
akukah yang berubah hati
atau memang kasih dia dah tak ada lagi?
30 September 2007
:: kisah tak sempurna ::
aku tak tau nak mulakan dari mana. tak tau sampaikan macam mana. tapi, ape pun aku kena jugak luahkan kat sini. kisah yang aku nak ceritakan / sampaikan kat sini, mungkin ade sesetengah dari korang dah tau. walaupun aku tak pernah umumkan secara rasmi, tapi adalah dua tiga sahabat yang rapat ngan aku dah tau citer pasal ni. bukan aku nak bukak pekung di dada atau cuba mencari simpati atau cuba nak mensesasikan citer hidup aku yang tak seberapa ni. just nak inform kawan-kawan sume yang aku dengan bawan dah takde ape-ape lagi. atau lebih tepat lagi, kami dah PUTUS TUNANG....
aku tau ramai yang akan terkejut dan macam-macam persoalan yang timbul. aku tak nak salahkan sesiapa dalam hal ni. aku banyak buat silap, bawan pun macam tu jugak. antara kami sebenarnya takde keserasian. tapi, masing-masing tetap bertahan kerana ape? kononya sebab cinta yang mandalam. tapi, cinta je tanpa sefahaman, keserasian dan tolak ansur memang tak kemana. masing-masing dengan pendirian masing-masing. masing-masing dengan sikap ego tersendiri. akhirnya cinta yang dipertahankan musnah jua.
sia-sia sudah kita jalin cinta
bila hati selalu berbeda
sampai kapan lagi ku harus menahan
rasa kecewa di dalam dada
seandainya kita masih bersatu
tak mungkin kan menyatu
walau masih ada sisa cinta
biarkan saja berakhir sampai disini...
bukan mudah untuk aku buat keputusan ni. bukan sikit masa yang aku amik. 4 tahun. 4 tahun aku bersama bawan dan dalam masa 4 tahun tu jugak la, aku sentiasa berpikir. berpikir tuk buat satu keputusan. tapi, masa tu aku memang tak punya kekuatan. aku tak berani nak buat keputusan. so, aku biarkan takdir yang tentukan. aku ikutkan je apa yang dah tertulis. aku tak berusaha nak ubah walau sikit pun. aku pendam. aku terima je sume. sampai satu tahap, aku dah tak mampu nak terima lagi. hati aku betul2 dah tawar. walaupun perasaan sayang masih ada, tapi tak tau kenapa macam ade satu perasaan menolak dalam diri aku. dan akhirnya aku pun buat satu keputusan.
aku pun tak tau dari mana aku dapat kekuatan untuk buat keputusan yang drastik ni. aku tau keputusan yang aku buat sekarang akan mempengaruhi masa depan aku. aku tau yang aku takkan boleh mengubah keuputusan yang aku dah buat. dan aku jugak tak boleh meramal masa depan aku. untuk itu, kenapa aku perlu nak menyesali masa lalu dan merasa cemas untuk masa akan datang. aku kena yakin dengan keputusan yang aku dah buat. aku kena terima apa saja kesan daripada keputusan yang telah aku buat.
tidak kesampaian cinta kita
ku bawa harapan, ku pendam rahsia
ku di kejauhan mendoakan
agar kau bahagia tiada lagi duka
daku rela mengundur diri
ku pasti dikau kan fahami
banyak hal yang dah berlaku sepanjang tempoh 4 tahun aku dengan bawan. hubungan kami sentiasa dilanda stress, tekanan dan curiga. tapi, aku tetap bertahan sebab aku masih sayang. tapi, tu la, org cakap tahap kesabaran kita pun ada batas. sampai satu tahap, memang hati aku tak boleh terima lagi. sedih memang sedih. org kate nak nangis tu sampai dah takde air mata lagi dah. banyak sangat kenangan aku ngan dia. aku tak tau la aku mampu nak lupakan sume tu ke tak. tapi, aku akna cuba jugak lupakan perlahan-lahan.
malu pun satu hal jugak. aku malu ngan kawan-kawang aku. malu ngan opis mate aku, malu kat sedara mara. malu kat diri sendiri. pendek kate tak tau la nak habaq malu camne lagi. tarikh 14.07.2007 yang sepatutnya jadi tarikh kawen aku, berlalu macam tu je. itulah org kate, kalau dah takde jodoh, buat macam mana pun tetap tak ada jugak. silap aku jugak sebab tggu begitu lama untuk buat keputusan.
but now, aku tetap dengan keputusan aku. biarlah walau satu hari nanti aku akan menyesal dengan keputusan aku, aku redha. mgkin dah tertulis kisah cinta aku dengan bawan setakat ni saja. takpelah...
tiada penyesalan kasihku korbankan
andai telah tertulis ku terima ini bukannya ku pinta
pergilah dikau diiringi keikhlasanku
cume pengalaman mengisi kekosongan mimpiku
sekarang ni biarlah aku dengan cara hidup aku. biarlah aku sorang2. biarlah aku takde orang yang boleh aku panggil sayang. seseorang yang boleh aku nak amek berat. seseorang yang boleh tak care aku. takpe... aku tak perlukan sume aku. aku masih ade diri aku sendiri. aku ada kawan-kawan. aku ade keluarga. dan yang penting aku ade tuhan aku.
aku kena teruskan hidup. lagipun ape yang berlaku kat aku cuma masalah kecik je kalau nak dibandingkan ngan org lain. putus tunang je kan. ade orang lain lagi teruk. mati laki. anak kena bunuh. sekurang-kurangnya hidup aku masih sempurna. cuma aku tidak bernasib baik dalam percintaan.
aku tau ramai yang akan terkejut dan macam-macam persoalan yang timbul. aku tak nak salahkan sesiapa dalam hal ni. aku banyak buat silap, bawan pun macam tu jugak. antara kami sebenarnya takde keserasian. tapi, masing-masing tetap bertahan kerana ape? kononya sebab cinta yang mandalam. tapi, cinta je tanpa sefahaman, keserasian dan tolak ansur memang tak kemana. masing-masing dengan pendirian masing-masing. masing-masing dengan sikap ego tersendiri. akhirnya cinta yang dipertahankan musnah jua.
sia-sia sudah kita jalin cinta
bila hati selalu berbeda
sampai kapan lagi ku harus menahan
rasa kecewa di dalam dada
seandainya kita masih bersatu
tak mungkin kan menyatu
walau masih ada sisa cinta
biarkan saja berakhir sampai disini...
bukan mudah untuk aku buat keputusan ni. bukan sikit masa yang aku amik. 4 tahun. 4 tahun aku bersama bawan dan dalam masa 4 tahun tu jugak la, aku sentiasa berpikir. berpikir tuk buat satu keputusan. tapi, masa tu aku memang tak punya kekuatan. aku tak berani nak buat keputusan. so, aku biarkan takdir yang tentukan. aku ikutkan je apa yang dah tertulis. aku tak berusaha nak ubah walau sikit pun. aku pendam. aku terima je sume. sampai satu tahap, aku dah tak mampu nak terima lagi. hati aku betul2 dah tawar. walaupun perasaan sayang masih ada, tapi tak tau kenapa macam ade satu perasaan menolak dalam diri aku. dan akhirnya aku pun buat satu keputusan.
aku pun tak tau dari mana aku dapat kekuatan untuk buat keputusan yang drastik ni. aku tau keputusan yang aku buat sekarang akan mempengaruhi masa depan aku. aku tau yang aku takkan boleh mengubah keuputusan yang aku dah buat. dan aku jugak tak boleh meramal masa depan aku. untuk itu, kenapa aku perlu nak menyesali masa lalu dan merasa cemas untuk masa akan datang. aku kena yakin dengan keputusan yang aku dah buat. aku kena terima apa saja kesan daripada keputusan yang telah aku buat.
tidak kesampaian cinta kita
ku bawa harapan, ku pendam rahsia
ku di kejauhan mendoakan
agar kau bahagia tiada lagi duka
daku rela mengundur diri
ku pasti dikau kan fahami
banyak hal yang dah berlaku sepanjang tempoh 4 tahun aku dengan bawan. hubungan kami sentiasa dilanda stress, tekanan dan curiga. tapi, aku tetap bertahan sebab aku masih sayang. tapi, tu la, org cakap tahap kesabaran kita pun ada batas. sampai satu tahap, memang hati aku tak boleh terima lagi. sedih memang sedih. org kate nak nangis tu sampai dah takde air mata lagi dah. banyak sangat kenangan aku ngan dia. aku tak tau la aku mampu nak lupakan sume tu ke tak. tapi, aku akna cuba jugak lupakan perlahan-lahan.
malu pun satu hal jugak. aku malu ngan kawan-kawang aku. malu ngan opis mate aku, malu kat sedara mara. malu kat diri sendiri. pendek kate tak tau la nak habaq malu camne lagi. tarikh 14.07.2007 yang sepatutnya jadi tarikh kawen aku, berlalu macam tu je. itulah org kate, kalau dah takde jodoh, buat macam mana pun tetap tak ada jugak. silap aku jugak sebab tggu begitu lama untuk buat keputusan.
but now, aku tetap dengan keputusan aku. biarlah walau satu hari nanti aku akan menyesal dengan keputusan aku, aku redha. mgkin dah tertulis kisah cinta aku dengan bawan setakat ni saja. takpelah...
tiada penyesalan kasihku korbankan
andai telah tertulis ku terima ini bukannya ku pinta
pergilah dikau diiringi keikhlasanku
cume pengalaman mengisi kekosongan mimpiku
sekarang ni biarlah aku dengan cara hidup aku. biarlah aku sorang2. biarlah aku takde orang yang boleh aku panggil sayang. seseorang yang boleh aku nak amek berat. seseorang yang boleh tak care aku. takpe... aku tak perlukan sume aku. aku masih ade diri aku sendiri. aku ada kawan-kawan. aku ade keluarga. dan yang penting aku ade tuhan aku.
aku kena teruskan hidup. lagipun ape yang berlaku kat aku cuma masalah kecik je kalau nak dibandingkan ngan org lain. putus tunang je kan. ade orang lain lagi teruk. mati laki. anak kena bunuh. sekurang-kurangnya hidup aku masih sempurna. cuma aku tidak bernasib baik dalam percintaan.
24 September 2007
:: spender mu di viper ku ::
adeh, pepagi selasa ni aku dah gelak cam orang gile. ni sume sebab satu gambo yang aku jumpa bod joke n humor kat porem. maleh nak cakap banyak, korang tengok la sendiri gambonya.... ekekekekek

memang lawak gile la gambo ni. cemana la tuan punya keta tu leh tak pasan ade spender tergantung kat viper dia tu. ni konpom dok umah flet pastu spender jatuh dari atas, tepat2 tersangkut kat viper keta. takpun ade orang nak pedajal dia. kesian gile la kat pemilik myvi ni. tapi thumbs up la tuk sape yang snap gambo ni. memang lawak daa...

memang lawak gile la gambo ni. cemana la tuan punya keta tu leh tak pasan ade spender tergantung kat viper dia tu. ni konpom dok umah flet pastu spender jatuh dari atas, tepat2 tersangkut kat viper keta. takpun ade orang nak pedajal dia. kesian gile la kat pemilik myvi ni. tapi thumbs up la tuk sape yang snap gambo ni. memang lawak daa...
:: tips kejutkan orang bersahur ::
bulan-bulan puasa ni antara dugaan paling hebat ialah nak bangun sahur. ye la, sape yang rajin nak bangun pagi-pagi kul 4 tu. baik tarik selimut tido..hehe... so, ni aku bagi antara tips-tips untuk kejutkan orang bangun sahur
1. pegang anak jari kiri/kanan sambil tu panggil nama dia perlahan lahan..
2. sentuh bahu org tidur tu..dan goyangkan perlahan lahan..sambil panggil nama dia...
3. renjis air kat muka dia...sambil panggil nama dia...
4. tampar tampar manja pipi dia..sambil panggil nama dia...
5. tutup kipas/air cond
kalau tak berkesan, leh guna cara ni pulak
1. jerit nama dia kuat kuat...
2. gigit ibu jari kaki dia..cam antu toyol gigit
3. simbah air sebaldi...kalau bleh air rendam baju korang
4. tarik rambut dia sampai jatuh dr tilam
5. goyang badan dia kuat2 then jerit gempabumi! gempabumi! tsunami!tsunami!
6. jerit api! api! api!
7. letak kfc ke mcd ke xpun ikan patin masak tempoyak yg baru dibeli sebelah hidung dia..bg ambik bau sikit
kalau tu pun tak effect jugak, ni je cara terakhir
1. pergi kat telinga dia...then sebut maa rabbuka! sambil seru nama dia byk kali...
2. pergi kat dia, baca je surah yaa sin! hehehehehe
kesimpulannya, rajin-rajin la bangun sahur.
1. pegang anak jari kiri/kanan sambil tu panggil nama dia perlahan lahan..
2. sentuh bahu org tidur tu..dan goyangkan perlahan lahan..sambil panggil nama dia...
3. renjis air kat muka dia...sambil panggil nama dia...
4. tampar tampar manja pipi dia..sambil panggil nama dia...
5. tutup kipas/air cond
kalau tak berkesan, leh guna cara ni pulak
1. jerit nama dia kuat kuat...
2. gigit ibu jari kaki dia..cam antu toyol gigit
3. simbah air sebaldi...kalau bleh air rendam baju korang
4. tarik rambut dia sampai jatuh dr tilam
5. goyang badan dia kuat2 then jerit gempabumi! gempabumi! tsunami!tsunami!
6. jerit api! api! api!
7. letak kfc ke mcd ke xpun ikan patin masak tempoyak yg baru dibeli sebelah hidung dia..bg ambik bau sikit
kalau tu pun tak effect jugak, ni je cara terakhir
1. pergi kat telinga dia...then sebut maa rabbuka! sambil seru nama dia byk kali...
2. pergi kat dia, baca je surah yaa sin! hehehehehe
kesimpulannya, rajin-rajin la bangun sahur.
19 September 2007
:: HANA KIMI ::
huhu...aku sudah dilanda demam HANA KIMI. eh, menatang ape hana kimi nieh?? HANA KIMI tu tajuk dorama jepun yang terbaru. setelah menunggu selama sebulan lebih akhirnya berjaya jugak aku tengok citer ni. tapi, finale episode lom tgk. tggu adik aku abes donload dulu. tapi, citer ni memang best la. kelakar boleh tahan. yang penting pelakon2 dia sume cute2.. especially TOMA IKUTA aka Nakastu lam citer ni. tapi, sedihnya toma ni hanyalah second hero je. uwaaa...kenapa yang aku suka sume jadi 2nd hero. masa citer my girl dulu pun aku jatuh cinta kat 2nd hero. isk..isk..isk.. takpelah 2nd hero pun 2nd hero la.. yang penting toma tetap lam hati aku.
Citer HANA KIMI ni based on manga tajuk yang sama. mengisahkan sorang budak pompuan nama MIZUKI ASHIYA yang dok kat amerika menyamar jadi lelaki dan masuk ke sekolah lelaki kat jepun. mizuki ni buat camtu sbb dia rasa bersalah kat sorang mamat yang dok lam sekolah tu. mamat tu nama IZUMI SANO. dulu, mamat ni juara lompat tggi sampai ke peirngkat international la. kiranya si MIZUKI ni admire gile la kat mamat ni. satu hari tu, (kat amerika la kot) masa si IZUMI ni ade game, dia dah selamatkan si MIZUKI ni dari orang jahat. masa tu la si IZUMI ni cedera kat kaki. start dari hari tu, si IZUMI ni dah terus tak main lompat tinggi tu. so, MIZUKI ni pun rasa bersalah la kat IZUMI. sebab tu dia menyamar jadi lelaki dan masuk ke sekolah bebudak lelaki ni. tujuannya cuma satu, nak kembalikan senyuman IZUMI dan nak buat IZUMI kembali jadi atlet lompat tggi.
masa kat sekolah tu macam-macam le yang berlaku. paling kelakar part Nakatsu (TOMA IKUTA) yang ingat diri dia tu gay sebab dah jatuh cinta kat MIZUKI. dia tak tau yang mizuki tu pompuan sebenarnya. heheh. memang lawak gile. so, pada sesape yang lom tengok tu, aku syorkan la korang tengok citer ni. HANA KIMI version JEPUN tau. bukan version Taiwan nye. Taiwan nye version tak best sebab pelakon2 dia tak cute. Jepun nye sume comel2... nak tengok pun rasa syok je... hehehhe. korang mesti jatuh cinta la sama itu TOMA. dan yang best TOMA ni best friend kepada sorang lagi buah hati aku YAMAPI. huhuhu...
Subscribe to:
Posts (Atom)